Καθημερινή κατανάλωση Καρυδιών-ξηροί καρποί -, επειδή είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ίσως βελτιώνει την υγεία των αιμοφόρων αγγείων και ως εκ τούτου μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών ασθενειών.
Αυτό αναφέρει μια καινούργια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Yale στην Αμερική.
Μεσήλικες διαβητικοί που έβαλαν στην καθημερινή τους διατροφή 56 gr - περίπου καρύδια - σημείωσαν σημαντική βελτίωση στη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων. Επίσης υπήρξε τάση για βελτίωση των επιπέδων χοληστερόλης.
Τ’ αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Diabetes Cave.
Η μελέτη αυτή προσθέτει στην επιστημονική αντίληψη ότι οι ξηροί καρποί βοηθούν στην υγιεινή της καρδιάς.
Προηγούμενες μελέτες έδειξαν βοήθεια της καρδιάς από τους ξηρούς καρπούς Αμυγδάλων, Μακατάμια και χαλεπιανών.
Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα καρύδια ίσως επενεργούν με διαφορετικό τρόπο από ότι το ψάρι στο να μειώνουν το κίνδυνο καρδιακών ασθενειών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στο American Journal of Clinical Nutrition, διατροφή πλούσια σε καρύδια βοήθησαν στη μείωση της χοληστερόλης, ενώ τα ψάρια στη μείωση των τριγλυκεριδίων στο αίμα.
Επειδή η έρευνα αφορούσε μόνο 24 άτομα με Διαβήτη τύπου 2, απαιτούνται περαιτέρω μελέτες, για επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων της μελέτης αυτής.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΕ ΚΑΡΥΔΙΑ ΙΣΩΣ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΕ ΔΙΑΒΗΤΙΚΟΥΣ
Γράφει: Ανδρέας Φραντζιάς